Menjaga Kesihatan Menjamin Masa Depan

Assalamualaikum,

Hari ini aku nk share pasal kesihatan sbb kesihatan mmg penting dalam hidup kite.. kalo kite sakit, ssh utk mencari rezeki, n menyusahkan mak bapak atau isteri kite untuk menjaga...

Aku nak cerita sikit pasal diri aku.. Bulan 3/2011 kerja aku bertambah tambah... sampai ak tido kt office pom ade... 2 bln aku berkerja non stop tanpa amik cuti sabtu dan ahad... dan pada suatu hari, aku bawak kereta aku pi service, sesampai kat sana kepala aku pening semacam n mcm nk pitam masa tuh...

Kebetulan sebelah kedai service kereta tuh ade klinik so aku pi la check ngan doctor... Opss... Alangkah terkejut aku, darah aku naik 160 ++ perghhh.... baru umur 20an ... fuhhh.. dasyat... Doktor pom cakap "awk ada masalah ker?". Aku jawab "x cukup tido, sampai dalam mimpi pom aku terfikir pasal kejer"... Doktor senyap n suruh aku berehat... adeh.. ingatan boleh MC... ha3

Apapun itulah pengajaran yer... Sampai sekarang aku menanggung kesakitan nyer lagi.. Aku fikir sikit jer darah naik... Igt kalo bekerja mesti ade waktu rehatnye.. luangkan masa dengan keluarga atau pergi bersenam / workout setiap hari barulah kesihatan kite terjaga... jgn lupa paling penting minta pertolongan dengan Allah S.W.T supaya kesihatan terjamin sepanjang kite berada di bumi ini... Insyaallah..

Trademark... Ingat Kesihatan Ingat Hadi.. he3







Comments